Aktuelles

Ein Erfahrungsbericht

Vom 08.02.2016 bis zum 12.02.2016 hospitierte Olga Tenková aus der Tschechischen Republik in unserer Grundschule. Sie hat unsere Kollegin Mirja Schulz während eines Erasmus-Aufenthaltes an der Strathclyde Unsiversity in Glasgow kennen gelernt und beschreibt hier ihre Ziele sowie ihre Erfahrungen:

 

My name is Olga Tenková. I work at the Montessori school “Na rovinÄ›” in Pardubice, Czech republic (http://narovine.cz/) as a teacher for the youngest children. Do you know that in Pardubice there is also the same river Elbe? Last year all our children got their final report on board of a boat. But the river Elbe isn't so wide there, the boat wasn't so big and also our school
is smaller than yours. Our school has only 28 pupils and they are from 6 to 15
years old. Both my children are pupils of our school, too. At the moment they are at a ski course with my husband and our school. 
Besides my job I participate in advanced studies in Prague to receive a Montessori diploma. I have to observe how some Montessori schools work. In 2014 I met Ms. Schulz in Scotland at a course for english teacher about Storyline. We organized an english project together on Friday. That was so exciting.
I saw that you also work with a plan for a week, you also have gold pearls, you
also know that red circle is a mark for verbs, you also write in
dairies like my children ... we have many things in common. The most
important thing is that you also have friendly teachers, kind
children and happy parents. I admire what all of you do at school. Thank you
that I can stay with you these five days. I wish you all the best!

 

Olga Tenková

 

Neue Whiteboards in allen Klassenräumen

Seit Beginn des Schuljahres 2013/14 hat die Montessorischule in allen Klassenräumen whiteboards. Inzwischen haben alle KollegInnen an einer Fortbildung teilgenommen und arbeiten begeistert mit dem neuen Medium!

Neue Schrift

Zu Beginn des Schuljahres 2013/2014 wurde in unserer Schule die Grundschrift eingeführt, beginnend mit Klasse 1. Die Kinder lernen nicht, wie bisher üblich, zunächst die Druckschrift und dann die Schreibschrift. Bei der Grundschrift handelt sich um eine Schrift für die Schreibhand der Kinder; sie ist der Druckschrift abgeguckt.

 

 

Aus dieser Grundschrift entwickeln die Kinder ihre eigene persönliche Handschrift.